Албумчета с картини
на велики художници
Тиражът е изчерпан.
NB!
Сикстинската капела.
Стенните фрески
Сикстинската капела.
Стенните фрески
От 6 октомври 2019 г. ще бъдат достъпни за закупуване нови авторски курсове,
албуми и интелектуални игри за деца и възрастни:
следете информация в сайта по възрастови категории
От 6 октомври 2019 г. ще бъдат достъпни за закупуване нови авторски курсове,
албуми и интелектуални игри за деца и възрастни:
следете информация в сайта по възрастови категории
Оскар Уайлд
онлайн курс от 12 лекции
Оскар Уайлд
онлайн курс от 12 лекции
Тайните на Сикстинската капела
Микеланджело
онлайн курс от 12 лекции
Тайните на Сикстинската капела
Микеланджело
онлайн курс от 12 лекции
допълнителни материали към лекциите и онлайн курсовете
Стойността на албума "Сикстинската капела. Стенните фрески" е 68 лв.
Във формата за плащане трябва да попълните своя email.
Ние ще се свържем със Вас, за да уточним на какъв адрес и кога да Ви изпратим албума
(за страната - чрез куриераска фирма Speedy). Куриерската услуга се заплаща от Вас.
Всеки екземпляр се изготвя индивидуално, затова можете да поръчате допълнителен текст, който да бъде изписан в албума: посвещение, дата, др.
Срок за получаване на албума: в рамките на две седмици от датата на направената поръчка.
Заплащането може да бъде извършено чрез системите на myPOS, PayPal или по банков път. Свържете се с нас, ако решите да не използвате myPOS или PayPal.
NB!
Тиражът е изчерпан
Текст: доц. д-р Лиза Боева
Рекдакто: д-р Калина Захова
Текст: доц. д-р Лиза Боева
Рекдакто: д-р Калина Захова
Текст: доц. д-р Лиза Боева
Рекдакто: д-р Калина Захова
Филизи 33
Образователна платформа по изкуства
Регистрацията е нужна само, ако решите да закупите курс/лекция
За "Лятото на Мона Лиза"
Много обичам този филм. Много обичам да си спомням как го измислихме и сетне как го снимахме.
Проследихме пътя на глуповатия дърводелец Винченцо Перуджа - час по час, ден по ден, квартира по квартира.
Той откачил "Мона Лиза" от пирона, на който висяла в зала "Каре", минал през парадния вход на Лувъра, отправил се към дома на свой приятел (за да му предаде за прерисуване картината и след няколко дена незабелязано да я върне), онзи не си бил вкъщи и Перуджа отнесъл портрета в своя мизерен апартамент, намиращ се до гробище (е, гробището е Пер Лашез, но все пак си е гробище). Било е неделя, средата на лятото и никой нищо нямало да разбере... Но ненадейно се вдигнала страшна шумотевица около тая картина и Перуджа нямало как да я върне. Продължил да ходи на работа в Лувъра, правил рамки и чукал пирони, а след месец се уволнил.
Мона Лиза стояла в паяжинясал кухненски килер около две години. Сетне Перуджа я загърнал в парцал, положил я в двойното дъно на омачкан куфар и се отправил към Флоренция. Настанил се в най-мизерния хотел - "Тирополи Италия", до гарата. Било два дена преди Коледа. В местен вестник видял обява: "Изкупувам антикварни предмети, плащам веднага". Отишъл до магазина: "Колко ще ми платите за Мона Лиза?" Собственикът, който през ден купувал Мони Лизи, пирони от кръста на Спасителя и Аладинови лампи, казал добра цена и поискал да види картината. Взел и свой приятел - специалист по италиански Ренесанс (и директор на Уфици).
Десет минути по-късно двамата знаели, че държат в ръцете си именно "Мона Лиза". Последвал арестът на Перуджа, съдът, медийната истерия...
Хотелът днес, разбира се, се казва "Джокондата". Ние наехме стаята на Перуджа, но управата много се учуди: "Никой не отсяда тук и водата не тече в банята, ще ви преместим". Но ние настоявахме. Стаята бе така мизерна, както през 1913 година: под скосен покрив, с прозорец към тухлена стена... Водата не течеше в крановете и ни дадоха ключове от друга стая, за да ползваме банята и тоалетната. Но на другия ден стаята се зае и ни предоставиха ключове от трета стая. Сетне и тя се зае. Всеки ден ни питаха: "Сигурни ли сте, че искате да ходите по халат през три етажа? Цената на стаята е същата като на останалите..."
След около седмица целият хотел се запълни (имаше някакво празненство в града). И тогава една от рецепционистките каза: "Моят съпруг е дърводелец в близката църква. Ще говоря с него да минавате през задния вход и да ползвате баните на работниците".
Църквата се оказа Санта Мария Новела. Опашките от туристи пред входа бяха километрични. Тук бяха работили Ботичели, Гирландайо, Мазачо, Учело, Вазари... А ние идвахме с четки за зъби и хавлии през рамо.
Чудесата, които ни се случваха, се дължаха на двама дърводелци. Нищо от преживяното не влезе във филма: нито хотелската стая, нито стенописите на Учело. Но усещането за чудо го има, вярвам, във филма.