Албумчета с картини
на велики художници
Тиражът е изчерпан.
NB!
Сикстинската капела.
Стенните фрески
Сикстинската капела.
Стенните фрески
От 6 октомври 2019 г. ще бъдат достъпни за закупуване нови авторски курсове,
албуми и интелектуални игри за деца и възрастни:
следете информация в сайта по възрастови категории
От 6 октомври 2019 г. ще бъдат достъпни за закупуване нови авторски курсове,
албуми и интелектуални игри за деца и възрастни:
следете информация в сайта по възрастови категории
Оскар Уайлд
онлайн курс от 12 лекции
Оскар Уайлд
онлайн курс от 12 лекции
Тайните на Сикстинската капела
Микеланджело
онлайн курс от 12 лекции
Тайните на Сикстинската капела
Микеланджело
онлайн курс от 12 лекции
допълнителни материали към лекциите и онлайн курсовете
Стойността на албума "Сикстинската капела. Стенните фрески" е 68 лв.
Във формата за плащане трябва да попълните своя email.
Ние ще се свържем със Вас, за да уточним на какъв адрес и кога да Ви изпратим албума
(за страната - чрез куриераска фирма Speedy). Куриерската услуга се заплаща от Вас.
Всеки екземпляр се изготвя индивидуално, затова можете да поръчате допълнителен текст, който да бъде изписан в албума: посвещение, дата, др.
Срок за получаване на албума: в рамките на две седмици от датата на направената поръчка.
Заплащането може да бъде извършено чрез системите на myPOS, PayPal или по банков път. Свържете се с нас, ако решите да не използвате myPOS или PayPal.
NB!
Тиражът е изчерпан
Текст: доц. д-р Лиза Боева
Рекдакто: д-р Калина Захова
Текст: доц. д-р Лиза Боева
Рекдакто: д-р Калина Захова
Текст: доц. д-р Лиза Боева
Рекдакто: д-р Калина Захова
Филизи 33
Занимания по изкуства за деца и възрастни
Регистрацията е нужна само, ако решите да закупите курс/лекция
Амфиония
Крайно субективни препоръки за пътувания из културните пространства
Гийом Аполинер (който дава наименованията на такива мащабни движения като Сюрреализъм и Орфизъм) е измислил и тази интелектуална игра - "Амфиония".
Амфиония е нов вид изкуство, изработено от благородника Игнаций д'Омерзан и разпространявано днес от неговия предан последовател Лиза Боева. Ето как точно се е случило, разказва Аполинер:
Той пръв ме позна и ме спря, когато минавах пред него. Виждайки, че лицето му нищо не ми говори, порови из джобовете си и ми подаде визитна картичка, на която пишеше "Барон Игнаций д’Омерзан".
Прегърнах го сърдечно и без да се учудвам на явно отскорошната му благородническа титла, го запитах дали работата върви и дали тази година чужденците кълват.
— Нима ме смятате за екскурзовод? — възкликна той възмутено. – За обикновен екскурзовод?
— Смятах, че… — смънках аз. — Бяха ми казали…
— Дрън-дрън! Който ви го е казал, се е шегувал. Приличате ми на човек, който пита знаменит художник дали бояджийството му върви добре. Аз съм човек на изкуството, драги приятелю – нещо повече, аз сам изобретих своето изкуство и единствен го упражнявам.
— Ново изкуство! Виж ти, по дяволите!
— Не се подигравайте — рече той строго, — говоря съвсем сериозно.
Извиних се и със скромен израз той продължи:
— Изучил съм всички изкуства и ги владея до съвършенство, но всички творчески поприща се оказаха вече пренаселени. Отчаях се, че някога ще си създам име като художник и изгорих всичките си картини.
Отказах се от поетическите лаври и накъсах около сто и петдесет хиляди стиха. След като по този начин си утвърдих свобода в естетиката, измислих ново изкуство въз основа на Аристотелевия перипатетизъм. Назовах това изкуство "Амфиония" по името на митичния Амфион, който притежавал странна власт над камъните и различните градивни материали, използвани при строежа на селищата. А людете, които се занимават с амфиония, ще се наричат "амфиони". Вярвам, че ясно ви изложих историческите корени и митологическите предпоставки на амфионията. Нека сега ви опиша какво представлява самата тя. Сечивото на това изкуство и веществото му са даден град, от който трябва да се обходи определена част, така че да се пробудят в душата на амфиона или на любителя чувства, произтичащи от досега с прекрасното и възвишеното, досущ като при досега с музиката, поезията и прочие. За да се съхранят сътворените от амфиона композиции с оглед на по-нататъшните им изпълнения, той ги отбелязва върху карта на града посредством линия, обозначаваща съвсем точно пътя, който трябва да се следва. Тези композиции, тези поеми, тези амфионични симфонии се наричат "антиопеи" в памет на Амфионовата майка – Антиопа.
— Та аз всеки ден се занимавам с амфиония! — изрекох със смях. — Това си е обикновена разходка…
— Именно! — възкликна барон д’Омерзан. — Творили сте изкуство, без сам да го подозирате.
Гийом Аполнер, "Изгубената сянка". София: "Фама", 2000. Превод: Мария Коева
Амфиония # 1
Филм: "Паднали листа" на Аки Каурисмаки
Книга: Robert Pogue Harrison, Gardens
Подкаст: Entitled Opinions
Музей: Майер ван ден Берг, Антверпен
Амфиония # 2
Книга: "Нещо се случи", Джоузеф Хелър
Сериал: "Наследници"
Книга: "Под повърхността", Николас Кар
Кино: Лоте Рейнигер
Тема: Творците и властта
Амфиония # 3
Литература: Дмитрий Глуховский
Място: Le Petit Salon в Созопол
Проект: Floor Plan Croissant
Филм: "Момчето и чаплата" на Миядзаки
Музика: Джо Хисаши
Скулптора: Tania Font
Амфиония # 4
Филм: "Дахомей" на Берлинале
Филм: "Майстора и Маргарита" на Локшин
Тема: Оскар 2024
Музика: The Smile, Wall of Eyes
Поезия: Ицко Финци чете Тед Хюз